Ce este o franchiză?

0
1928

Analizaţi posibilitatea deschiderii unei afaceri proprii? Deoarece brandurile mondiale cu renume își doresc să extindă afacerea şi să majoreze volumele de vânzări astăzi, de o popularitate înaltă se bucură Franchising –ul. Ce este o franchiză? dreptul de folosire a modelului de afaceri de succes a unui brand deja cunoscut pe piață reprezintă o franciză. Acest drept este acordat de către o firmă de renume unei persoane (antreprenor), pe baza unui contract. Antreprenorul care primește acest drept se numește francizat (franchisee).Acest drept, presupune utilizarea numelui, planul de afaceri şi organizarea francizorului pentru o anumită perioadă de timp. Francizatul se obligă să finanțeze înființarea propriei afaceri în regiunea geografică stabilită. Integrarea într-o rețea de franciză este o modalitate eficientă de a deschide o afacere, fără a începe de la zero. Există însă şi unele riscuri pe care trebuie să le aveți în vedere înainte de a lua decizia finală.

Care sunt avantajele unei franchize?
– Nu este nevoie sa dezvoltați o afacere. Aceasta deja a fost testată cu succes.
– Rămâneți un antreprenor independent dar nu sunteți singur in afacerea Dvs.
– Utilizați un un produs sau serviciu cunoscut care vă oferă un sector de piață şi avantaje concurențiale.
– Aveţi deja format cercul de clientelă şi a publicului ţintă.
– Cheltuielile de publicitate sunt minimale.
– Aveți sprijin de marketing.
– Beneficiați de instruirea pe care o oferă francizorul precum şi de formare continuă.
– Sprijin pe organizare şi funcționare a afacerii dvs.
– Aveți dreptul exclusiv de promovare a conceptului într-o anumită regiune geografică.
– Aveţi garanție în ceia ce priveşte marfa/serviciu calitativ/ă.
– Șansa de eșec este foarte mică.
– Francizorul nu va face concurenţă.

Dezavantaje:
– Costurile ridicate pentru entry – fee şi achitarea pentru royalty (va trebui sa plătiți un procent din veniturile Dvs. pe toată perioada în care faceți parte din rețea).
– Independenţa ca antreprenor este limitată.
– Obligaţia de a urma strategia şi alegerile francizorului.
– Dependenţa de francizor şi de abilitatea acestuia de a urmări şi de a răspunde la evoluția pieții.
– Sunteți limitat în ceea ce privește zona de activitate (zona de exclusivitate).
– Limitări în ceea ce privește posibilitatea de vânzare sau transfer a afacerii.
– Obligația de a amenaja locația în acord cu indicațiile francizorului.
– Sunteți dependent de rezultatele altor francizați.

Minimizarea riscurilor
Înainte de a semna un contract de franciză, este cazul să vă asiguraţi la 100% în fiabilitatea francizorului:pentru că veți continua să îi extindeţi afacerea acestuia. În contractual de franchize specificaţie despre exclusivitate.
Cele mai renumite rețele de franchising – Mc’Donalds, INCITY, Mango, PizzaHut

Plain Street

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here